Team Building, PNB Ilham Resort, PD










Alhamdulillah settled dah team building SHSB 2016.

Kesimpulannya adalah FUN. Once a year okay lah nak join benda gini. Biasalah cabaran utama bila dah jadi mak orang ialah bab meninggalkan anak-anak selama bbrp hari. Itu je sebenarnya. Aku okay je. Keep on +ve jelah. InsyaAllah anak2 OK je sebab pergantungan kita adalah kepada Allah sebenarnya. Bila kita letak Dia Nombor 1, InsyaAllah kita boleh hadapi ujian ni dengan tenang.

Minta pada Dia jagakan anak2 & suami kita. Doa. Lepastu tawakkal. 3 hari 2 malam tu sekejap je. Ingat lagi masa pergi Umrah back at 2014, masatu Nazif 8 bulan kot. Lagilah 2 minggu nak tinggal dia. Dgn masih breastfeed nya. Siapa yang tak sedih weyh?

Tapi bila kita meletakkan Allah pada nombor 1, InsyaAllah semuanya akan baik2 aje. Aku pun bukanlah bagus sangat kata kompiden je letak Allah nombor 1 dlm hidup aku. Aku sendiri struggle nak psiko diri pasal ni. Senang cakap drp buat. Aku pun sama je macam orang lain ada kelebihan & kelemahan. Cuma bila kita fikir dengan rasional, fikir relax2 chill2, InsyaAllah akan dapat buat keputusan yang betul.

Dalam 365 hari setahun, cuma 3 hari 2 malam je kampeni yang kita berkerja, yang jadi channel utk kita dapat rezeki drp Allah, perlukan komitmen kita. Berapa besar beza hari yang kita ada dgn hari yang kita diminta berkorban tu. Simple je benda ni xyah serabut otak fikir pun. Nak 1000 daya, taknak 1000 dalih. Pepatah yang sesuai.

Emm...thanks to Iz aka habi for his full support for me to join this TB. Kalau takdpt suami yang menyokong, agak payah jugaklah kan. And thanks to PIL lah sebab jagakan anak2 sama.

Alhamdulillah, berlalu dah TB ni. Settled. Xyah fikir dah. The End.




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat