Am I A Perfectionist?

Tak sangka ada rasa rindu jugak sikit nak bekerja. And I do love my job actually. Since I've been doing this for almost 13 years, its an easy peasy job for me. Kalau seorang doktor tu kira dah jadi pakar la senang cakap haha. Naik kerja hari Isnin ritu, as expected memang messy la meja aku. I am a perfectionist in certain things. Dulu aku pun tak tau aku ni perfectionist. Aku rasa aku develop sifat ni dari masa ke semasa. From I was young until now. Dia bukan like I was born to be a perfectionist. No. Seingat aku masa aku single & young takdelah pengemas or pembersih sangat pon. Pernah je kena tegur dgn arwah Abah bile dia masuk bilik kt rumah, mcm bilik tikus katanya. Haha.

Dan aku bukan perfectionist in everything. Ada jugak benda yg aku okay-okay je. Contoh kadang malas jugak nak lipat baju, so semaklah living room tu dgn bakul baju. Dia ikut mood jugak sebenarnya. Tapi work space aku kat office, mmg aku particular. And apa2 around office area yg tak semenggah pun aku suka kemas biar nampak kemas sentiasa. Tak suka nampak kotak senget ke, sampah merata ke, newspaper letak terbalik ke. Semua tu mengganggu aku & usually mmg aku akan betulkan. Particular jugak bila editing letter or memo, aku akan check berkali kali sampai puas hati. Mane font kena bold, jarak, line semua kena perfecto ikut format yg aku tetapkan. Mcm meja aku ni pon aku x suka byk barang. Serabut. Sblm balik kerja, selalunya meja aku akan kemas & teratur. 

So if you ask me since when aku jd perfectionist, aku pon takde jawapan tu. But maybe...maybe when I started to improve my relationship with Allah. That was back at about 9-10 years ago lah. Pontensi kebaikkan dalam diri setiap manusia tu memang ada. Cumanya ia tak terkeluar kot. Kdg boleh keluar cepat, kdg keluar dia lambat. Kadang dia keluar bila kita diuji. Bila kita tak diuji, dia duduk diam je. Haha. Ape aku merepek ni but I hope u can relate lah benda ni. Kesimpulannya, when u improve your relationship with Allah, everything around u will get improve too. Like naturally gittew. Diri kita sendiri pun banyak dpt manfaatnya. Alhamdulillah.

OK lah itu je nak membebel hari ni. Sambung letak gambar masa kat Neds. Enjoice ^__^





















Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat