Kehendak Vs Kehendak

Resign ke reno belakang rumah?

Both of it adalah kehendak. Tapi ada kehendak yg lebih diredhoi Allah rasanya. Kalau niatnya tu betul lah kan haha. Aku rasa, kalau dapat reno rumah belakang tu, aku boleh resign dengan lebih tenang & bahagia kot lepas tu. Kalau aku resign sebelum buat reno, macam ada benda tak settle pulak rasa dia. Dilemma sungguh....

It just that nak reno rumah kena buat loan. Loan means riba. Dah elok2 tak terlibat dengan riba since kelisa & ptptn dah habis bayar. Ini nak menjebak diri semula pulak. Itu yang buat berat hati. 

Dalam tempoh setahun+ je lagi aku diberi masa utk buat pilihan ni. Moga Allah beri jalan utk permudah urusan aku. Maybe I can do both kalau ada rezeki. Rezeki tu datang dari Dia. So kena doa banyak kepada dia, tingkatkan amal ibadat supaya semuanya berjalan dgn lancar, InsyaAllah amin.

Ok sambung saki baki gambo kat Neds.











Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat