Just News

 My 1st entry for the year 2011 =D

My apology goes to Ann & Nurul for cannot make it to their daugther 1st besday bash last Saturday. Lain kali jgn terlalu excited yer puan penulis utk pergi ke mana2. End up akan ada halangan yg menanti. Itulah yg terjadi pd kami sekeluarga. Ekceli on Thursday around 2.45pm, got sms from Noor - pengasuh Naurah di taska. Dia kata badan Naurah panas. Kelam kabut terus aku. Otak terus beku. Interkom habi & thank god dia tak keluar ke site. Kena site yg susah nk ada line fon, mati akal aku dibuatnye. Malas pulak kitorang nak susahkan MIL lagi. So emel kat bos (kebetulan takde kt opis) & HR, ckp leave office early. Hari nie baru apply EL for half day. 

Sampai2 Naurah masih nampak aktif. Hepi je nampak me & habi dtg nak amek dia. Tp badan mmg dah rasa panas. So terus bwk dia ke klinik. Semakin petang, dia semakin kurang aktif. Fever sudah beri kesan. Syukur hari Jumaat lepas cuti. So mmg seharian menjaga Naurah jelah. Dlm hati ckp Insyallah dia dah ok sket hari Sabtu nnti. Boleh la pergi Putrajaya & Seri Kembangan =)

Pagi Sabtu Naurah nampak dah ok. Tp start tengahari ruam sudah merebak hingga ke tangan & kepala. Aku confused ruam ape tu? Ruam panas ker? Or allergy? Since Naurah mmg ikot habi  yg ada pelbagai alergi, terfikir jugaklah macam2. Mmg horror bile tgk merah2 setompok & ada yg berbiji halus kt seluruh badan. Dekat muka pon sudah mahu naik. Badan pon makin panas. Naurah dah start merengek sampai tertido-tido  kepenatan. Habi tanya, ' nak pergi jugak ker?'. Hmm...tak sanggup wehh anak sakit2 mcm tu nak bawak pergi majlis org. Rosak majlis org kang. Nk hepi2 pon tak boleh anak dok merengek. So, begitulah ceritanya. Sedih mmg sedih. Tp dah ketentuan Allah. Redha jelah.

Mlm Sabtu pergi Hosp. An-Nur & doctor confirmed that it was an allergy. Cuma itulah. Tak tahu alergi ape. So our next step after this, to go to pakar kulit & do some test. Dptkan confirmation apa yg Naurah alergik. Dptkan ubat yg betul2 sesuai. Sedih bila doc ckp kes2 alergi nie bukan kes sehari dua boleh baik. It takes sometimes until 2-3 years or maybe for the rest of their lives. Sgt sedih. Risau. Semua bercampur aduk. Insyallah dalam masa terdekat akan pergi ke klinik pakar kulit utk mendapatkan information yg lebih tepat tentang keadaan Naurah. Paling penting dpt tahu punca & ubat yg sesuai. Moga Allah permudah. Amin.

By the way, aku takde berita gembira utk korang semua. Ada yg dah tahu melalui facebook. Tp aku announce jugaklah kt sini. My period came petang Jumaat. Keh kehhh. Masa tu tgh teman Naurah tido depan TV. Landing2 aku & habi pon tertido sama. Semuanya kepenatan menjaga karenah si kecil yg sakit. Bangun2 tido, aku duduk. Dah rasa lain dah. Tengok sikit, kompem. Terus kejut habi. Ckp ngn dia ada 1 berita nk bagitau. Habi bukak mata sikit jer. Terus bisik kat dia period sudah dtg. 2 kali dia tanya. Betul ker? Iyerrr lah betul. Takkan nk tipu pulak. Terus dia senyum & pejam mata. Tido dlm senyuman beb. Cehh. Dia kata bukan ape. Tak bersedia lagi. Aku faham.

Perasaan aku? Bercampur baur. Kecewa ada jugak - sikit. Lega ada jugak - banyak. Heheh. Sbnrnya aku pasrah je pd ketentuan Allah. Klu pregnant, Allah pasti dah ada rancangan-Nya yg terbaik utk kami sekeluarga. So aku redha jer. Takdelah sampai nak doa pd Allah supaya jangan pregnant. Tak sanggup aku wehh! Rasa mcm menolak rezeki. Tak baik. Tak baik. Dan ketentuan Allah juga aku tak pregnant lagi. Dia tahu kemampuan & kesediaan kami. Dia paling mengetahui ttg hamba-hamba-Nya. So, aku redha juga. Alhamdulillah. Lepas nie kami akan lebih berhati-hati. Stock rubber jangan bagi zero. Kah kahh =B

p/s: Naurah demam maybe sbb nak tumbuh gigi lagi. Gigi bawah pulak. Gigi ke-3. Gigi atas sudah ada 4 batang. Kaya gigi anak aku nie. Heheh =B

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat