Bonus! =B

Lega Wordless Wednesday sudah berlalu. Now I can write my ramblings back. Hehehe. Dasar suka merapu mmg mcm nielah dia. Tak dapat menulis sehari rasa macam something missing somewhere =b

Sbnrnya terlalu banyak benda kt dlm otak nie yang difikirkan. Kdg2 ada buruknya jugak bile tahu dah nak dapat bonus nih. Otak dah set macam2 benda nak buat & nak beli. Bile list down rasa mcm banyak gila $ yang akan mengalir keluar. Tp nak potong2 list rasa mcm sedih pulak. Maklumlah setahun sekali je dapat bonus. Bkn selalu dpt berbelanja ha-hu mcm nie kan?

My bos selalu ckp if dpt bonus or increment, andaikan $ itu sbnrnya tiada. Masukkan semuanya dlm savings. Maka savings anda akan menggunung tinggi! Ahh...itu applicable pd dia yg gaji bulan2 sampai tak tahu nak buat ape jer. Utk aku tak practical lansong ok!

I love to enjoy my life. Saving itu perlu. For me asal ada sudah. Cukuplah potong gaji tiap2 bulan tue. Its for emergency purpose saje kan? If xde emergency cases, kira mcm bonus jugak sbb mane tahu dpt pegi umrah ker haji ker. So asal ada kire orait sgt dah tue. Tp aku tetap aku ketepikan juga sikit utk saving. Saving bonus tambahan. Hehe =b

Klu asyik semua nk masok saving, bila rasa nk enjoy life nya? Bila nak merasa jd mcm org kaya sekejap? So aku lebih suka melunaskan kehendak2 yg tertangguh sekian lamanya spy menjadi motivasi pd diri sndiri utk terus bekerja. Setahun sekali saja maaa. Apa ade hal? =)

So antara list yg dah menyesakkan kepala otak aku skrg sbg pkr yg hendak dibuat after dpt bonus ialah:-

1. nak tukar tayar kereta JHT yg dah haus tue. kesian my kelisa tsk tsk. 
2. nak perbesar gambar Naurah utk digantung di wall master bedroom beside our marriage pic =p
3. nak bayar duit kain meter 5 psg beli kt opismate hari tu. beli utk bg my MIL, mom & siblings =)
4. nak bayar pakej flight & hotel for our 2nd anniversary =D
5. nak belikan Naurah ride on kt rumah since aku xnak bg dia naik yg kt public place punye. ibu x kejam kan?kannn? =B
6. nak beli lotion Cetaphil yg pricey tu utk kesejahteraan kulit Naurah. dah lama hold nk beli sbb xde bajet. maafkan ibu Naurah....=(
7. nak beli almari baju Naurah yg proper instead of guna yg skrg nie. laci2 sajo...huk huk

List yg di atas adlh a must do list. Yg kt bwh nie more to kehendak sajo =B

1. beli kabinet hiasan for our living room
2. beli half moon table & big mirror kt living room jugak
3. beli set bilik tidur for kids (ibu ngada2 lebih. biasalah. hihi)
4. beli LED tv to match up with our home theatre yg aku menang masa dinner last year

Hmm..itulah dia benda2 yg asek bermain dlm kepala otak aku semenjak 2 menjak nie. Ohh..pastu aku tgh fikir2 if masih ada balance, maybe nak test market jual diapers baby brand Maman Bosoni imported from Korea. Sudah dpt price list for being a dealer & harga jualan di pasaran. Sudah berbalas emel dgn pemborong etc. Hari nie Insyallah trial pack diapers akan sampai. So akan test kat Naurah dulu tgk mcm mane. If the quality is good, maybe can proceed to buy stocks. Klu tak kualiti, nak jual kat org pon aku tak sampai hati. Huhuh.

Aku fikir2 klu takde org nak beli pon, Naurah boleh pakai. Takde masalah. So aku cuma akan borong saiz M & L saja. Adik aku ada anak kecik. Kakak aku pon ada. Rasanya setakat nak habiskan 1st stock nie takkan ada masalah. Tp aku try jugaklah test market kat area taman aku tuh. Buat trial pack bg org cuba dulu. Plus maybe akan buat blog khas utk diapers nie bg siapa2 yg berminat.

Kalau sambutan menggalakkan, jadi bisness woman jugak aku akhirnya. Satu karier yg sgt tak sesuai sbnrnya bg aku sbb family aku mmg jenis tak pandai berniaga. Asyik kesian kat orang jer. Pastu nak mintak hutang malu. Hahaha. Entah ape2. Tp klu mcm bisnes diapers nie ok kot. Samada aku kena pos or org dtg pick up kt rumah. Ape susah? Dpt duit, pos. Dtg rumah, amek diapers, bayo duit, settled. So I shud be fine. Ngeeee..

Tak sangka jugak habi bg green lite ttg bisnes diaper nie. Maybe sbb dia pon rasa ada future kot. Plus kami sndiri pon mmg guna utk anak sendiri. Dan aku rasa tak ramai lg yg ceburi bidang jual diapers imported nie. Aku dr dulu nak try Maman Bosoni nie tp memanjang takde stok. Asyik habis jer dijual. So since kat area rmh aku masih xde agen, maybe prospek tu ada lah. Insyallah, kita tgk nnti macam mana yer. Ini cuma perancangan saje =)

Tiba2 dah jd cerita aku nk jual diapers pulak. Hahahha....=b

Kalo rajin, korang google la diapers Maman Bosoni nie. Tgk la design diapers dia cute giler. Aku suke betol diapers cute2 nih. Comel je Naurah pakai. Hahaha. Tp kualiti tu penting jugak kan? Nnti klu trial pack aku dah sampai, aku upload gambo original dia & after Naurah dah test, akan review the quality ok!

Toodles! =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat