Officially On DIET!


Starting from today in 2 months time, I will be on DIET. Oh my. I hate that word so much =.=

Tahap kegemukan badan ini sudah tidak tertanggung lagi. Aku rasa sangat tidak sihat ok! Pergerakan pun sudah semakin terbatas. Sakit sendi & sengal badan pun sudah menjelma semula.

I know it’s a sign from my own body that I need to lose my weight. Bila nak Solat pon sudah rasa terganggu, bermakna keadaan sudah kritikal yer. And I get angry easily. Like a grumpy old woman. T_T

Ok. I don't want to elaborate much about my diet now. Aku akan cerita in detail on Monday, 30th May 2011. Right after the 2 months period end. 

Masa tu pun Insyallah aku dah balik dari bercuti-cuti anniversary di kepulauan borneo. Makanya aku hanya akan post gambar2 aku semasa di sana dgn bentuk badan yang baru yer. Huhuhu. I wish la. 

Insyallah, akan pastikan berjaya seperti mana aku telah berjaya menurunkan berat badan pd tahun 2008 yg lepas iaitu sebanyak 17kg in around 2-3 months. Kalau ada tekad & mengikut program diet yg sihat, nothing is impossible.

Aku dah buktikannya dahulu & akan buktikannya sekali lagi pd tahun 2011 nie. Actually I really hate to write about me on dieting. Because I hate diet & I love food so much. But in this situation, I don't have other option. I need to take control of my life back. I want to be happy & stress free.

Lepas nie kalau org tegur kenapa aku kurang makan or tak makan, aku dengan senang hati akan cakap i'm on diet. Sebab aku mmg tengah berdiet. So please don't disturb me ok! Sebelum2 nie kalau di tegur I get annoyed easily sebab aku tak on diet. I'm not! Tp org macam saje perlekeh senyum sinis kununnya aku tak mengaku tgh diet. What the tuuutttt!!!!

Ok guys. Wish me luck ok! Toodles =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat