Happy 29th Sharena!

Baru sekarang dapat update blog. Pagi td dok lampu biru je kuar kt pc after on. Apalagi, cecepat interkom habi b4 dia kuar bekpes. Hehehe. Now baru ok. Ingatkan bleh dapat pc baru if pc nie crash. Harapan tinggal harapan ajelah. Sedih sbb pc aku adalah atr 2 pc yang masih gabak monitornya. Yang lenlain semua dah pakai monitor LCD. Barulah kompeni msc macam gitu kan? =P

Saban hari aku berharap pc nie kebabommm rosak. Dgn syarat hard dics boleh diselamatkan lah. Kalo semuanya hilang, mau menangis tak berlagu aku nanti. Byk khazanah dlm pc yang aku guna 5 tahun+ nie hah. Gambo-gambo Naurah semuanya simpan dalam nie. Meroyan la aku kalo hilang. Patot masok dlm cd buat backup kan? Nanti lah aku request stationary day esok.

Pagi tadi dah amek kek RV sempena sambutan birthday girl bulan September iaitu aku. Hahaha. Jap lagi nak pegi amek nasi briyani kat Sports Arena pulak. Itu ajelah habuan kami semua staf PMD hari nie. Kebetulan my bos bwk seplastik rambutan merah pulak. Memang kena sangat la tu. Kenyam perot semua org sat lg.

Aku mmg tgh kenyam lg skrg nie sbb baru lepas bekpes. Bekpes tapau lauk dinner dr rumah jer. Ada leftover pulak. Utk mengelakkan pembaziran makanan berlaku, harus aku tapau jugaklah. Kalo tinggal rumah jer, for sure masok tong sampah petang nanti. Habi pon bukan nak makan lauk semalam. Msti mau lauk yang fresh punya. Thats y eventho ada makan-makan kat opis hari nie, aku bwk jgk bekal yg kununnya nk makan masa breakfast. Last-last berkesempatan makan dalm pukul 10.30pagi tadi.
Masih kenyam, tp by 12.30+ nanti takat nak makan nasi briyani, takde hal beb! Ruang perot beso la katekan. Hahaha. Itu pasal nafsu makan aku nie kena di control dgn berpuasa sunat at least Isnin & Khamis. Kalo tak buat gini, mmg jadik tong dram la gamoknya badan aku tak lama lagi. Cukuplah dgn badan tong air nie jer hah. Wakaka =P

Hari nie aku pakai baju kurung baru. Last week masa pergi berbelanja brg dapo kat Zemart, on the way balik tu nyinggah kat bazar jualan tepi jalan Salak Tinggi lama tu. Ada org jual baju kurung 1 khemah. Belek punya belek, berkenan dgn 2 pasang baju. 1 baju kurung biasa, 1 lagi kurung pahang. Tawar dgn budak lelaki tu, last-last dapat sepasang $60. Kire orait la tu. Sambor jelah. Koleksi baju kurung pon memang dah tak banyak. 

Kos beli baju yang tak dijangkakan nie membuatkan bajet $ bulan nie lari ntah kemana. Tabah ajelah menghadapi hari-hari sebelum gaji neh. Seb baek aku mmg jenis x makan kat opis. Sekali sekala aje. Save $ =P Paling senang, puasa sunat ajelah. Pahala dapat, badan pon jadik fit. I like =P Manelah tahu kat akhirat sok dapat masok syurga melalui pintu orang-orang yang suka berpuasa. Tak ker best tu? =D Insyallah....

Nah! Gambo besday cake aku tahun 2011 =) Tak sabo nak makan hihih...
Wahahaha..tetibe masok kek kawen aku dulu kan? Alang-alang nak buat kolaj, enterpreme jelah gambo lama sekali. Biasalah aku....ekeke =P






Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat