RV or Pavlova?

 or

Sebenarnya sebagai pemegang amanah monthly fees for my dept. staffs, aku plan nak buat sambutan birthday aku yang ke 29 tahun pd 24 Sept lepas pd minggu depan bersamaan dgn hari Rabu. Yang menjadi permasalahan di otak aku skrg ialah berkaitan pemilihan kek. Sebab ini birthday aku & aku jg pemegang amanah, aku mempunyai lebih hak kebebasan utk membelanjakan wang yang dikumpul secara berkhemah lebih drp orang lain. Cam best je kan bunyinya? Hahaha =D

Right now I'm torn apart whether to make a Red Velvet as my official cake or a Pavlova yang tak pernah makan tuh. Kalo tempah RV, keknya aku boleh pick up kat Putrajaya jer. From Cyberjaya nih kire dekat sangat la kan? But if aku nak Pavlova Mak Nani yang super duper mahal tuh, rasanya dia akan make delivery terus ke my office. Cuma total ongkosnya itu nanti akan buat ramai staffs menjeles ke aku pulak. Ekeke.

Before this usually memang beli kek/brownies from Secret Recipe kat CBD tu jer. Dekat. Memang tugas aku pon selalunya bab membeli kek nih. Tapi dah bertahun-tahun asyik makan kek from SR, rasa macam perlu kelainan pulak kali nie kan? So special request from birthday girl is RV or Pavlova. Which one ya? Hurmm...

Untuk membuat keputusan yang tepat & bijak, aku kena mintak nasihat dr Kak Niza a.k.a kawan baik & kawan makan paling best kat opis nih. Itu baru cerita pasal kek. Lunch nak makan ape pulak yerp? Tamolah KFC, Kenny Rogers, Domino's or Nando's dah. Nak jadikan fast food sebagai musuh ketat utama skrg nih. Hehe. Maybe can order nasi putih with various kind of lauk kan? 

Ishh..tetibe teringat nasi ayam dara kat medan selera salak tuh. Rasanya diorang ada buat catering jugak. Nak try call lah tanya.  Nasi kukus, ayam dara goreng, sambal belacan & masak lemak nangka. Pergh!!! Terangkat u!!! =P




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat