Appraisal Time! Bluerghhh...

Serasi bersama....pic Syawal 2010 =P *ppn 2 dr kanan tu dah blah tgh tahun 2011 ritu
Nak citer sikit pasal opis. Esok aku ada appraisal ngn big boss. Tapi 1 hapah aku tak isi lagi form tuh. Malas giler rasanya. Jap lagi lah. Bos nie tak sabo-sabo nak buat appraisal. Pdhal due date lambat gile lagi. Tadi dah settled managers punya. Esok tinggal aku sorang aje. Maklom ler. Aku mana ada manager. Teros direct ngan big boss aje. Kesian taw aku sebab takde manager nak sokong naik pangkat ke naik gaji etc. Semuanya depend pd big boss. Dia tu paham-paham jelah bkn jenis murah hati pon nak bagi sape-sape naik.

Korang bayangkan ehh. 6 tahun dept. aku ni beroperasi, tak pernah sorang pon staff sini pernah naik pangkat. Department lain ada staff baru 2 tahun kerja, dah naik pangkat 2 kali. Ape kesss? Ada tu bila confirmed aje, teros naik pangkat. Lagi ape kesss? Alasan bos aku ape taw. Dia kata nnti naikkan sorang staf, nanti staf lain jeles. Ade pulak macam tu? Abes staf dept. lain yg tak naik tu tak menjeles ker kt kawan dia naik? Dia jeles, ada effect apa-apa ker kat staf yg naik pangkat or bos yg naikkan pangkat tu? Lumrah meh akn ada org naik pangkat. Apa nak dikesah dgn staf ko yg lain x naik pangkat nk menjeles pulak? 

Semua org tawu itu cuma alasan dia aje. Yang sebetulnya pd dia takde sorang pon yang berhak naik pangkat kat dept. aku nie. Semuanya keje tak tip top. Tak layak! Dia aje yang layak sbb dah 2 kali naik pangkat sejak keje sini. Dia aje yang buat keje semuanya. Dia aje. Dia aje. Semuanya dia. Dia aje yg keje keras utk dept. Kalo staf berhenti, ramai org boleh ganti. Tp kalo dia berhenti, takde galang ganti. Gitu! =.=

Bos habi best. Every year pasti ada staf dia yang naik pangkat. Dia buat sistem giliran. Tahun nie, staf dept. nie naik sorang. Dept. tu naik sorang. Tahun depan dept. lain pulak yg stafnya naik. Nampak la keadilan di situ kan? Cuma ko sabar ajelah tggu masa ko. At least nampak jugak bunga-bunga harapan tuh. Drp jadik staf dept. aku yg bagai menanti bulan jatuh ke riba. Sadis ohhhh!!

Aku kalo tak kenang keje sini senang, pastu ada kawan best & benefit yg not bad, mmg rasa nak blah aje. Tapi aku nie pengecut nk hadapi suasana baru. Itu masalahnya. Takot nyesal berhenti keje sini sbb tempat baru tak syok. Big boss aku selalu la kalo time appraisal perli aku ckp kena bercita-cita tinggi. Kena carik peluang kerja yang better utk dapat naik pangkat. Siot jer hint aku soh blah kalo nak naik pangkat. Puiii! Suke hati aku la. Lagi dia nak aku blah, lagi aku nak stay sini. Bwahahaha =P Sebab cita-cita aku nak bg dia blah dulu dr aku. Dgn harapan dpt bos yang way much better than her. Kalo dpt yg lebih teruk guane? Aku blah jugak la tak lama lepas tu kot. Hahaha

Kan orang selalu cakap, sometimes kita rasa someone tu buruk benar perangainya. Nak soh dia pegi jaoh-jaoh cepat. Bila dia takde, datang orang baru. Rupanya lg teruk dr yg dah blah tu. Gile rasa nyesal sbb wish yg dah blah tu pergi dulu. Huhuhu. Donia...donia. Bukan semua benda yang kita nak akan terjadi mengikut kehendak kita yer dop? ^_^

Apa-apa pon life must go on. So go on lah aku di sini. Esok nk ngadap big boss. Ok nak isi appraisal form. Malas nk kena bambu pagi-pagi esok. Tata



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat