Selesai Sudah

Alhamdulillah. Saat-saat getir berjumpa dgn appraiser sudah pon tamat. 30 minit aje beb! Aku rasa paling singkat dari tahun-tahun yang sebelumnya. Syukur. Tapi singkat tak singkat, tetap kena bambu jugak yerp! Jangan ingat aku selamat. Wahaha.

Apa-apa pon entah keberanian apa yang merasuk aku tadi, banyak jugak tuduhan-tuduhan tak berasas big boss yang berjaya aku patahkan. Berani kerana benar yer dop? At last. Hohoho. Rasa lega & best bila kita dapat pertahankan diri kita. Of course, every human makes mistakes. Aku tak pernah cakap aku bagus serba serbi. But knowing her, she always expect me to be perfect.  Tekanan beb! Tekanannn!!! Kalo nak perfect, ko gajikan robot ajelah. Manusia memanglah macam aku. Ada salah silap. Ada lupa & tak ingat. Normal la kan? 

Apa yang aku boleh simpulkan, dia cuma nak mencari point aje spy aku tidaklah boleh score banyak mane. Adalah point dia nak potong caras sana sini. Padahal kesalahan yang dia bangkitkan tu tidaklah sehebat mana. Kang kalo takde point nak caras, kena bagi aku score 80-90marks pulak kan? Mane boleh weyh. Pd dia hanya manager & above aje yg layak dapat 80 and above tuh. Ade pulak gitu. Ahh..gasak dia lah weyh. Malas dah aku nak fikir lebih-lebih. Buat serabot otak aje.

So skrg nie tugas aku utk bg komen after interview dgn appraiser. Apa yang aku tak terluah depan dia or tak ingat nak cakap tadi, bolehlah aku tulis panjang berjela kat situ nanti. Usually aku tulis buat isi tempat kosong aje. But this year, aku nak keluarkan segala apa yang aku tak puas hati. Nak jawab balik kat dia yang aku dah buat yang terbaik sepanjang tahun ini. Aku nak dia jadi bos yang lebih memahami staf yang sudah berkahwin, ada anak & suami. 

Setakat 3-4 kali aku datang lewat dlm sebulan, tak pernah pon dapat memo tentang lewat dtg kerja, itulah yang dia dok ulang-ulang suruh aku perbaiki. Ape lagi aku nak perbaiki beb? Nak suruh aku datang terpacak depan opis macam dia sebelum 7pagi pastu membuto sampai pukul 8pagi? 5.30ptg on the dot dah punch out lenggang kangkong? Puii..puii...puiii...dream on okeh! Aku ade life aku. Life aku bukan semata-mata pasal kerja. Banyak lagi benda yang lebih penting dari itu okey.

Tak perlu nak ajar aku perkara apa yang aku perlu beri priority. This is my life not yours! You're a married woman just like me. But you cannot make any comparison between us bcoz u didn't have any children. Sangat tak boleh ok! You just have to deal with it like it or not! It's your problem & totally not mine. Get it!

Ok. Ada kerja pulak. Tak bleh nak merapu panjang. 2-3 entry asyik pasal opis sajo. Setahun sekali jer musim appraisal. Apo nak dikato???? ^_^



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat