Bantal & Penambah Tenaga

Lupe nak cerita yang aku beli bantal sebijik kat Ikea ritu. Memang dah lama aku aim nak beli bantal sebenarnya. Sejak bantal mahal yang beli pas kawen dulu kempis cam boya bocor aje lagaknye. Mahal tapi tak kualiti. Menyampah je rase =__= Tengkok aku selalu sangat sakit bahana tido atas bantal yang tak best. Pernah nak beli bantal kekabu. Tapi jumpe yang kelebarannya tak berapa memuaskan hati. Pastu mahal tak hagak-hagak. Orang Indonesia je pon yang jual tepi jalan. Tapi mintak kurang kalo beli 2 biji pon tak bagi. Ahh..kerek-kerek gitu malas aku nak layan. Sanggup tanggung sakit tengkok pasal dah rasa menyampah. Haha.

So bile lalu kat bahagian bantal-bantal yang berbagai jenis kat Ikea sane, teros la pilih-pilih mana gaknye yg rasa sesuai dengan masalah yg aku hadapi. Bagus la kat Ikea nun dia siap ada tulis bantal jenis ni utk orang yang tido gaya mana semua. Yang tido terlentang, yang tido meniarap atau yang tido mengiring. Since aku jenis yang tido mengiring, so belilah 1 bantal yang di recommend. Beli 1 aje pasal habi taknak. Dia kata dia takde masalah tido atas bantal yang skrg pon. Sokay lah gitu. Jimat duit aku. Kehkehh. So 1 bantal tu rege dia RM29.90. Affordable.

Alhamdulillah dah 2-3 malam pakai, masalah sakit tengkok dah hilang. Now bangun pagi-pagi rasa fresh & takde stress. Suke ^_^

Enough pasal bantal, now nak cerita pasal supplement penambah tenaga. Malam tadi pas makan mee udang kat Kota Warisan, ckp ngan habi nak cari Jamu Mak Dara. Malangnya waktu tu kedai dah banyak tutup. Giant Nilai rasa macam jauh sangat pulak. End up singgah kat farmasi beli vitamin c + lysine (tambah selera makan) utk Naurah perisa strawberry, ubat cacing utk dia jugak pasal tak pernah lagi dia makan sampailah umur dah 2 tahun nie & pil penambah tenaga sebanyak 8 kapsul sebagai permulaan. Aku tnya JMD ade tak, deme kata takde. Perapat adelah. Hehehehe. Rasanya aku masih belum perlukan perapat kot ^__0. Habi kate tak perlu lagi =P

So tanyalah ada tak supplement tambahan utk tenaga? Budak tu suggest try pil jenama Everlon kalo tak silap aku. Makan sebiji sehari. Ramuan dia termasuklah ginseng & vitamin E. 1 papan tu RM8 & habi cakap cubalah dulu sementara nak beli JMD tuh. So pagi tadi aku start makan & harapnya hari nie bertenaga sampai kemalam. Ehh..apasal nak kena sampai kemalam yer? Hahahaha....

Sekian, bebelan aku utk pagi nie.



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat