Belanjakan Wang Sebaiknya Kalo Bukan Orang Kaya

Beriya benau habi tak bagi aku & Naurah ikot dia ke Korea. So aku pon kata " entah-entah ada plan baek punyer kat sane neh...." Bengkek je habi dengar aku kata gitu. Hahahaha =P

Habi pergi kesana berdua aje dengan sparring partner dia. Seperti yang aku jangkakan, habi kata duit tu boleh belanja kot lain lah. Kitorang nie bukannya berduit sangat. Kalo memang takde masalah kewangan lansung tak apelah. Ini kadang tengah bulan sengkek jugak bila over budget or ada miscellaneous expenses yang tak dijangka. So, dah gitu kenalah sedar diri sikit yer. Gunakan wang yang ada tu sebaiknya. Jangan suka suki jer nak dibuat perabis utk benda-benda yang kurang penting. Contohnya niat murni aku nak ke Korea neh. Ekekeke =P

Kak Ya pon tak reply lagi emel aku. Nyampah gaknye dia bace. Malas nak layan. Wahahaha. Kak Lin aku pon sms aku dia tak reply. Bajet nak pegi rumah dia Sabtu neh. Tak jadi la gitu. Nak call macam malas la pulak. Huhu. Nampak sangat tak bersungguh ye dop?

Sebenarnya aku moody sket hari nie. Dada rasa sempit. Tak selesa. Perut pon cramp. My period came last night. 3 days earlier than last month. So mood pon ala-ala swing sana sini. Rasa nak marah orang aje sampai kena tegur dengan habi tadi. Hohoho. Ehh..bekeng-bekeng pon aku sempat sediakan breakfast utk semua orang taw hari nie. Nak bagi perabih roti yang last daynya esok. So sapu sama planta, ada yang ditabur milo & ada yang ditabur gula. Bagi Naurah 1, the rest bg habi bwk g opis.

Selain tu ada lg 1 bekal kuih yang special. Yang ini kena buat special entry pasal ianya pemberian dari kawan blogger nun di Melaka sana. Nantikan entrynya by today...InsyaAllah kalo aku tak moody sangat =P



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat