Seorang Ibu Yang Keras Hati?

Entry nie tercipta dari perbincangan di gengfbUB. Bila mana para ibu-ibu sekalian seringkali bercerita tentang betapa mudah tersentuhnya hati mereka sehingga mengalirnya airmata kerana rindukan anak, susah hati bila anak sakit & segala yang berkaitan dgn anak lah. Menjadi seorang ibu memang melembutkan hati kita kan? Sebelum jadi ibu, maybe kita agak kurang peka or sensitif la dgn sesuatu issue. 

Contoh macam isu femes ttg budak-budak under jagaan daycare yang teraniaya or disalahlakukan. Cam dulu maybe setakat marah-marah gitu ajelah. Skrg dah jadi ibu cam boleh mengalir airmata tengok keadaan budak-budak yang semacam didera tuh. Ada perbezaanya kan?

Sometimes tengok tv, keluar iklan menyentuh hati tentang kasih ibu or bapa dgn anak pon dah bergenang airmata dibuatnya. Padahal dulu masa belom jadi ibu rasa biasa aje.

Dalam banyak-banyak kasih sayang, rasanya kasih sayang seorang ibu pd anaknya lah yang paling hebat kat dunia nie. Betol tak? Ker kasih sayang datuk or nenek kepada cucunya. Dalam kes aku, kadang ada sikit kompius disitu. Hehehe =P

Aku tak tahulah aku nie ibu yang keras hati ke ape. Tapi aku memang jarang menangis sebab Naurah. Kalau ibu lain maybe dia menangis lepas marah anak kaw-kaw, tapi seingat aku, aku tak pernah mengalami situasi tu. Sebab aku kategorikan diri aku seorang yang susah marah. So Naurah tak selalu kot kena marah. Lagi pulak dia kan cam behave aje gitu. Hehehe. Kekadang aje mengada-ngada lebih. So rasa memang dia layak dimarah. Takde ape yang nak dikesalkan. Kohhkofff. But usually aku masih boleh bersabar lah dgn karenah dia. So takde jugaklah nak marah. Heee ^_^

Kalo korang tertanya pasal habi.....adehhhh dia lagilah bukan pemarah. Nak dengar tinggi suara pon payoh. Thats my lovely habi =)

Korang ingat lagi tak kes Naurah kena fits? Yang bikin aku traumatized sampai skrg kalau dia demam. During the incident, aku masih lagi tak menangis. Sedangkan dalam hati dup dap, otak fikir macam-macam, risau tahap gaban sampai habi boleh detect kecemasan suara aku masa panggil dia dalam bilik mandi. Korang bayangkan ajelah nampak muka anak biru lebam, badan terkujat-kujat, mata terpejam dalam pangkuan korang. Siryes sangat cemas kan situasi tu?

Tapi aku.....masih lagi tak menitiskan airmata. Kenapa yer? Adakah aku sebenarnya memang seorang yang keras hati? Am I not a good mother? Itulah yang selalu aku tertanya-tanya...

Hany, siryes ko pon sama macam aku bab nie? Adakah kite nie ibu yang kurang baik? Huuu.....

Ermm...nak tahu apa yang boleh bikin aku mengalirkan airmata?

ANGRY.

Yes. Bila aku marah yang teramat, sampai badan rasa menggigil, at that time airmata aku akan mengalir. Sakit hati yang teramat pada seseorang, yes bisa bikin aku menangis.

Pelik kah?

And the last person yang bikin aku begitu ialah cik anon. BWAHAHAHA. Jangan harap!!! Sorry yer cik anon. You meant nothing to me. Sekadar hiburan di office saja ^_0 Kuci kuci kuuuu...huhuhuh =P

Err...rasanya bff tawu siapa orangnya. Remember the last time I angry? Di waktu mek Kontan nun sana mahu datang ke Putrajaya itu...hehehe....

Punyelah sakit hati. Punyalah maroh. Last-last masak kat dapur sama-sama, tapau sama-sama, pergi rumah Yun Nasir sama-sama. HAHAHA. Thats me. Senang lembut hati ^_^ Lebih-lebih lagi pada orang yang dimarah tuuuu.....

Tak sampai 24 jam pon. Hakhakk

=)



Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat