Allah Masih Sayang

Aku tak sangka sebenarnya segala lenguh-lenguh tengkok dan segala sakit-sakit badan yang aku alami sekian lamanya itu membawa maksud kepada simptom-simptom awal penyakit darah tinggi. Siryes memang tak terlintas sikit pon difikiran aku taw tentang hal nie. Dah kena gini, rajin gugel membaca semua, barulah tawu kenapa sekian lama aku menghadapi masalah tu. Bajet sebab tak berpantang dengan betol masa bersalinkan Naurah dulu ekekeke =P

Ye yer lah aku beli bantal kat Ikea sane pasal masalah sakit tengkok tu. Poyo aje. HAHAHA. Yer yer lah beli pil penambah tenaga kat farmasi. Seb baek habis dimakan 1 papan tu. Huhuhu...

Suddenly aku teringat perbualan aku dengan mak beberapa minggu yang lepas. Mak kalo call selalu jugak tanya masak ape, makan ape semuanya la kan. Ada 1 hari tu mak cakap " ko nie asek makan sedap-sedap aje. takde kena darah tinggi ker? pening-pening nak pitam ke bagai kalau berdiri tu?".

Huk oloh mak aku. Boleh buat ayat cenggitu kan? Aku pon innocent ajelah jawab " alhamdulillah, takde pulak mak rasa pening nak pitam bagai ". Kompiden aje jawab kan. Then tak lama nie jadi la macam nie Yang pening-pening aku bajet preggy aritu. Cam kata-kata mak aku tu 1 doa kot. Tetibe sedih disini. Pasni nak ngadu balik dengan mak sbb mak ckp aritu lah now aku dah ade sakit neh T____T

Tetibe nak salahkan mak yerp? Padahal memang tak jaga makan. Alor...aku makan sama aje mcm aku makan berpuluh tahun yang lampau. Bukannya makan fastfood manjang setiap minggu. Tidaklah buruk sangat lifestyle pemakanan aku. Siryes taw!

Kadang rasa tensen jugak sebab ramai je lagi orang-orang yang lebih besar badannya dari aku. Sokay aje takde pon masalah drh tinggi neh. Tapi itulah...kalau dah Allah kata "jadi" maka "jadilah". Tak perlu kot nak gundah gulana persoal ketentuan Allah. Redha ajelah kiranya. Benda pon dah berlaku. So, skrg amek langkah-langkah camne nak bagi darah tu normal balik. Tutup cerita.

Alhamdulillah bila ramai kengkawan tahu aku tak sihat skrg, ramai aje yang bagi petua macam-macam guane nak bg darah nie stable semula. Habi pon jadi concern melampau dengan pemakanan & kesihatan aku. Makin selalu interkom tanya aku sihat ke tak semua. Wah! Terasa diri ini sangat disayangi ^_^

Ramai rupanya orang yang sayang kat aku. Sebelum nie rasa macam tak tawu pon ramai. Hehehe. Dan aku yakin Allah pon masih sayang pada aku. Maka diberinya ujian yang secubit ini. Terima kasih Allah. Banyak yang aku belajar semakin lama aku hidup kat dunia ni. Semoga keimanan aku pd Allah semakin mendalam dengan setiap ujian yang diberikan-Nya.

Allah masih sayang aku. Dia masih mahu aku kembali ke jalan yang lurus. Mungkin aku sudah mula menyimpang. Hanya Dia yang tahu. Wallahualam.




Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat