Tangan Ini Masih Bertuah


Ehehemmm...ehhh apasal letak gambo camera lagi neh? Bukan ritu dah tepek camera Nikon merah ker? ^_0

Well...inilah yang dikatakan rezeki dari Allah. Alhamdulillah =)

Kisahnya bermula begini. Ecehhh. Malam kedua di Lang Sari Resort, diadakan cabutan bertuah utk staf kompeni habi. So aku pon hegeh-hegeh la sekali tengok sape dapat ape semua. Seronok hokeh tengok meriah gelak-gelak gitu. Hadiah pon not bad. Semua orang pon dapat. Paling cikai voucher ke Sembunyi Spa, voucher Aeon & IKEA bernilai dalam RM150-RM200. Ok la tu kan? 

Paling best tentu sekali TV LCD 32" yang menjadi milik orang pertama yang mencabot barangan iaitu bos kecik habi, Inchik Kerol. Kali nie dia menggunakan tuah anaknya yang mencabot. Happy sungguh kawan tu dapat hadiah besar tahun nie. Tahun sebelumnya dapat voucher aje yek? Hehehe.

Sorang demi sorang nama dipanggil hingga tiba masanya utk 6 cabutan terakhir. Then barulah nama habi naik. Habi soh aku je yg cabot. Memule aku macam malas aje. Soh Naurah la gitu. So sambil dukung Naurah, aku pon soh dia tarik kad yg ada kt tgn Kak Lin tu. Naurah....huuu...mcm la tak biasa. Orang tak familiar gtu, teros tangan silang kat dada takmo hulur. 

Sudahnyer....ibuuuuuuuu jugak yang kena pilih kad. Aku amek yg tepi sekali aje. Senang. Nak pilih-pilih pon bukan tawu ape ada dalam. Semuanya bergantung pd rezeki dr Allah. Bila dah cabot kad, kena bukak kat depan tu jugak.

Bukak aje, teros nampak tulisan Camera Samsung PL120 =D

Huwaaa...semua orang pon bersorak menjeles. Habi tersenyum lebar. Naurah pelok kuat aku pasal takot bunyi suara orang kuat-kuat gitu. Huhuhu...

Alkisahnya since habi dah ade Nikon merah, maka secara rasminya sbb aku pon yang mencabot kad, camera adalah menjadi hakmilik aku. Wuwuwuw =P Comel aje taw camera neh. Ringan pulak tu. 14.2mp with 5X zoom. Not bad. Sama ngn mu punye ape mek Na?

Aku gugel rege kt pasaran Malaysia, RM449 1 set. Tuah aku bab cabutan bertuah kompeni ni berlaku sejak aku ada problem dgn ex-fiance sampai akhirnya kami putus & melekat tuahnya sampai lah skrg. Walau aku ada ragu-ragu sbnrnya sblm mencabot, tak sangka tuah tu masih ada. Alhamdulillah =)





Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat