Alhamdulillah

Adehh. Nape rase boring pagi2 Jumaat yg mulia nie eh? Keje dah ada depan mata menanti di buat. Tp mood tada mari lagi. Tu yg ngadap blog jugak tue. Dasar pemalas kurang rajin. Huhuh. Hari nie Insyallah aku masih berpuasa sunat. Ntah nape aku rasa heaven giler bile time berbuka puasa. Cam jd ketagih keseronokkannya tue. Seronok sbb dpt makan puas2 & makan waktu tgh betul2 lapo mmg gelojoh terbaek. Heheh. Aku harap perasaan seronok berbuka puasa nie dpt bertahan lama dlm diri. Maybe boleh amalkan kembali puasa sunat Isnin & Khamis mcm waktu muda remaja single dulu. Insyallah.

Appraisal aku semalam bab interview dgn bos sudah settled. Takde ape sgtlah. Lebih kurang dgn tahun lepas jer. So otak aku pon lapang jelah. Berharap ttg mc & el tu boleh improve for next year. Ekceli cerita2 ttg mc & el nie kite bukannya boleh kawal. MC tu sebab sakit. EL tu sbb ada hal penting/tak dijangka tiba2 dtg. Manalah kita nak tau benda2 tu semua kan? Hari nie aku kena hantar balik feedback ttg interview semalam tue. Pon tak buat lagi. Susah susah, aku copy je yg last year punye. Seb baek ade simpan dlm words. Hehe. Bijak laksana gak aku nie kan? =B

Manager2 pon semuanya dah appraisal saing2 dgn aku semalam. Tp ada cerita dr diorang yg agak menyampah di dengar. Ttg bos soh tegur sapa2 yg suka menyembang kt marketing section. Soh jgn lepak2 & sembang2 lagi. Siot betol. Abes dia nk opis nie jadi mcm rumah mayat ker? Dok ddk je tempat masing2 ngadap pc 8 jam? Gile. Lagi satu, klu dia pon bg cth yg baik boleh tahan lagi. Dia tu klu menyembang dgn manager maintenance bukan main berjam2 lamanya. Boleh pulak ehh? Alasannya sbb dia BOS. Boleh? Lagi ntah cerita psl gosip artis lah, dinar emas lah, MLM lah. Mcm aku tak dengar kan? Kepimpinan melalui tauladan. So aku rasa teguran dia ttg org kdg2 menyembang tu sgtlah tak boleh dipakai. Tgk diri sndiri dulu sblm complaint ttg org lain ok! Jgn buat malu pangkat anda sbg bos!

But honestly, aku pon sbnrnya ada azam nk kurangkan bersembang kt marketing section tue. Mmg dah terdetik bbrp kali dlm otak lately. Sbbnya aku rasa klu ke sana asek keje mengumpat org aje. Rase cam dah segunung dah dosa mengumpat aku. Adalah jugak bagusnya sbb dpt tahu perkembangan terkini ttg cerita2 opis. Tp dulu aku pernah pause bbrp bulan dr bersembang kt sana & rasanya hidup aku ok jugak. Taktau cerita pon takde effect apa2. Sama jer. Malah aku rasa otak & jiwa aku lebih aman & tenteram. Buat hal aku jer kan. Hehe. So aku akan start buat perubahan utk kurang menyembang kt sana. Bukan sbb larangan bos. Tp aku ada reason aku sndiri. Aku buat utk diri aku. Bkn utk bos. Jgn nak perasan lelebih yer bos! Hahah.

Adakah krn aku sudah kembali menjaga Solat, maka aku dah kembali menjadi 'baik' spt dulu? Mudah nak berpuasa sunat, nak kurangkan mengumpat, berjinak2 kembali membaca Quran, dah start bukak balik buku biografi Siti Aisyah. Woww! Solat itu mmg tiang agama. Klu solat rosak, akan pincanglah amalan2 yg lainnya. Klu solat ok, Insyallah amalan2 yg lain mudah saja menyusul. Insyallah. Alhamdulillah =)

Popular posts from this blog

Pengalaman Buat Lasek atau Trans PRK 2019

Pinggan Melamine Pasaraya Eco

Syawal Dah Tamat